Webcare: Hoe een Tweet je merk kan redden

De kracht van Twitter. Dankzij transparantie is de consument weer aan de macht. Merken worden gemaakt en gebroken op social media: zowel positieve ervaringen als fouten worden duidelijk voor iedereen en vaak uitvergroot.

Heb je een goed product, dan is er niet veel aan de hand. Zorg voor kleine elementen die zorgen dat je gast of klant die ervaring razendsnel door kunnen zingen via social media. Van fotomomentje tot gratis WiFi. Is er iets misgegaan of is het product simpelweg niet in orde, ook dan gaat die informatie razendsnel verder. Geef dan niet Twitter, Facebook of welk platform dan ook de schuld, maar zorg eerst dat je dienst of product goed is.

In in het geval van een incident: reageer! Wanneer mogelijk persoonlijk. De stap om online te reageren wordt vaak afgeraden om een online fittie te vermijden. Scott Stratten (@unmarketing) vertelt in deze video dat social media als klantenservice (webcare) genoemd, toch veel goed kan maken. Zolang de aandacht maar oprecht en vooral ook tijdig is:

Scott Stratten: ‘The tweet that saved Delta’

Met dank aan Mira voor de tip!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.