Drukte in mijn hoofd

Prikklok Strijp-S

Prikklok Strijp-SDrukte. Dat is het nu. Zowel op werk als privé en de kenner weet dat het eigenlijke probleem dan het maken van keuzes is. En dus dingen niet doen, nee zeggen. 

Er komt ook zoveel leuks op het pad. Communicatie is overal, en ondanks dat iedereen er verstand van heeft, blijft er veel te doen. Zakelijk is het vaak wat makkelijker te ordenen. Even terug naar de doelstellingen, planning maken, je kent het wel. Misschien wel de MosCow-methode: Must – Should – Could – Would. Eigenlijk vooral gebruikt bij projectplanning, maar daarom niet minder nuttig:

  • Must have this – deze eis moet in het eindresultaat terugkomen, zonder deze eis is het product niet bruikbaar;
  • Should have this if at all possible – deze eis is zeer gewenst, maar zonder is het product wel bruikbaar;
  • Could have this if it does not affect anything else – deze eis mag alleen aan bod komen als er tijd genoeg is;
  • Won’t have this but would like to have this in the future – deze eis zal in dit project niet aan bod komen maar kan in de toekomst, bij een vervolg project, interessant zijn.

Prive komt er ook genoeg voorbij. Zo heeft Coach Sander mij gevraagd mee te helpen met het instellen van Mailchimp & Eventbrite om het aanmelden voor Eindhoven in Dialoog (Wie sluit er aan bij “mijn” tafel in het Evoluon?)  wat te stroomlijnen, help ik mee met Startup Weekend Eindhoven (klik vooral door!), ga ik aan de slag met Trainstorm2030 (over het nieuwe werken & forenzen in 2030) en natuurlijk de Social Media Club Eindhoven wat ook elke maand plaatsvindt. En oja, iets met netwerken en fotograferen wat ook vaak ’s avonds plaats vindt.

En nog veel dingen die ik wil doen, zoals een Schnitzelmovie maken met Van Draeckensteijn, meer boeken lezen liefst met een vaste avond & crew, een communicatie intervisie club starten, een nieuwe beste vriend vinden, een trip naar Frankfurt met Manon, een interviewblogformat met Sabrina Loon opzetten, ons wijn en feest concept uitwerken, meer bloggen op Communicatiedier, bijdragen aan Fontys Marketing Management vanuit mijn kennis van social media en natuurlijk gaan de leuke opdrachten voor Communicatiedier voor.
Da’s best veel.
Misschien wel teveel. Half november valt er een deel weg, dan gaan we even echt aan de slag met de moscow methode en vooral: nadenken over mijn persoonlijke doel en waarom welk idee daar dan in past en de moeite is om uit te werken. Misschien wel mijn persoonlijke Start With Why?

Lees ook:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.