De zes criteria van guerrillamarketing – Cor Hospes

Goed, tegenwoordig is guerrillamarketing ingehaald door de leus “moeten we ook niet iets met social media?”, maar toch komt de term guerrilla nog vaak genoeg naar boven. Cor Hospes heeft daar een boekje over geschreven, verkrijgbaar bij Haystack.

Gelukkig geeft ie ook al een tijdje presentaties en dat betekent dus sheets, filmpjes met goede (en foute) voorbeelden en… een kant en klare samenvatting. Ze staan al in het boekje guerrillamarketing, de zes criteria van guerillamarketing:

  1. Origineel. Qua inhoud en vorm.
  2. Onverwacht en onvoorspelbaar, kortom, een soort overval.
  3. Voldoende bereik en dat eventueel vergroten door buzz of redactionele aandacht. Denk aan fotomoment!
  4. Relevant. aansluiten op kernwaarden van product/ dienst/merk en die vertalen naar doelgroep.
  5. Juiste moment en juiste plek. inspelen op actualiteit, productlancering of gebeurtenis.
  6. Sympathie. Wauw-effect.

Een hele belangrijke staat niet in dit lijstje, wel in de presentatie: “Gij zult niet andermans auto bestickeren.” De presentatie is nu, enkele jaren later, niet meer online.

Wat vond je van dit bericht?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.