Bavaria Radler: ophef om goedkope marketing of goede communicatie?

De nieuwe commercial van Bavaria voor het drankje Radler schijnt wat rumoer te hebben veroorzaakt. Zelfs TIME schreef erover. Kijk eerst zelf naar het filmpje:

Dat allemaal vanwege de cameo’s van Elvis Presley, Marilyn Monroe, Cobain en enkele andere (conspiracy alert: de meningen daarover zijn verdeeld) overleden wereldsterren. Het schijnt dat Michael Jackson ook op het wensenlijstje stond van de marketingafdeling van de brouwer uit Lieshout. Zijn personage zou niet gebruikt mogen worden. Of wellicht gebruikt kon worden, omdat hij de enige echte dode artiest van het rijtje is? 😉

Enfin, de ophef over deze reclame voor Bavaria Radler lijkt eerder goede pr met een viral tot gevolg dan oprechte reuring. Gebruik van bekende gezichten doet immers wonderen, en oude sterren zijn daarop geen uitzondering. Denk recent aan Chanel met Marilyn Monroe. Maar ook in deze stijl van Bavaria’s spotje. Hoewel zij er nog een schepje bovenop doen, verscheen Elvis bijvoorbeeld als levensgenieter in een spotje voor de Spaanse stad Valencia:

Beter goed gejat dan slecht bedacht?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.