Je hebt niets aan een communicatiestrategie

Tenminste als je:

  • Geen goede organisatie- & communicatievisie hebt,
    om je bij die strategie en uitvoering daarvan te helpen;
  • Niet nadenkt over je ambitie:
    weet wat je wel en wat je niet doet… en dat ook kunt waarmaken als communicatieprofessional of -afdeling;
  • Niet zorgt voor een aanpak,
    die je methode omschrijft en niet alleen middelen.

Met bovenstaande drie punten zal niemand het oneens zijn. Toch zijn het veelvoorkomende struikelblokken bij het werken aan een communicatiestrategie. Op 1 oktober 2021 gaf Betteke van Ruler een kennissessie, met dank aan Van der Hilst voor de organisatie en uitnodiging, over het communicatieframe.

Deze drempels kwamen dan ook uitgebreid aan bod. In twee uur tijd werd ik – samen met bijna 100 andere communicatieprofessionals – volgepompt met nieuwe energie om het communicatieframe goed te kunnen benutten. Speciale aandacht dus voor visie, ambitie en aanpak, gevolgd door een discussie over het nut van een strategie en drie tips van Betteke als afsluiter.

Wat is een goede ambitie?
Hard en kwantitatief wanneer het kan, zacht en kwalitatief wanneer het moet.

Ik schreef voor Van Der Hilst een blog over deze sessie. Deze kun je in zijn geheel teruglezen op VanDerHilst.nl. Hieronder het frame uitgelegd door Betteke van Ruler zelf, die ook een verwijzing maakte naar de blog. Toch eer van je werk!

En jij? Werk jij al met het frame? Wat zijn jouw tips?

Wat vond je van dit bericht?

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.