Google is overal. Ikzelf maak er ook op veel manieren gebruik van: mijn email gaat via Gmail – en nu via Google’s Inbox – , documenten en teamwork gaat via Google Drive, Google Keep is mijn online geheugen. Helaas is Google Wave ter ziele, maar de essentie daarvan zit nu in Google Plus en Drive.
Zakelijk helpt Google Analytics mij aan inzicht in de prestatie van websites, met AdSense haal ik wat zakgeld binnen via advertenties en de Keyword-tool & AdWords. Internet marketing, tja, uren kan ik daar zoet mee zijn. En natuurlijk ook de agenda applicatie van Google.
Daar zag ik de Koningen van de internetmarketing: Eetcafe Ugly Duck in Groningen. Jawel. Bij het aanmaken van een afspraak in de agenda staat daar namelijk als tip bij wat je gaat doen ‘om 19 uur eten bij de Ugly Duck’. Wauw. Wat een geweldige internet marketing van een gewoon eetcafe! 😉
Ik ben toch benieuwd of ze hier ook daadwerkelijk profijt van merken in het hoge Noorden. Google kennende lijkt het sterk dat de vermelding van Ugly Duck zonder reden is. Maar waar die vermelding vandaan komt, ik ben er nog niet achter. In Mountain View, de thuisbasis van Google, is wel een Ugly Duckling. Zou het gewoon slecht vertaald zijn?
Update: Google past voorbeeld aan tijdstip van de dag aan
Martijn Olislaegers wees me erop dat hij iets anders zag deze morgen: Namelijk ‘bijv.: ontbijt bij Americain‘. Ook Americain is dus kampioen Internet Marketing. Maar het lijkt er eerder op dat Google die voorbeelden dus aanpast aan het tijdstip van de dag waarop je een agenda item toevoegt. Deze ochtend verscheen bij mij ook Americain, het bekende hotel in Amsterdam. Groningen voor diner, Amsterdam voor het ontbijt, wordt Eindhoven de plek voor de lunch?