Waar mijn passie als communicatieadviseur voor wetenschap en techniek vandaan komt? Voor mijn studie communicatie heb ik de opleiding Bewegingswetenschappen afgerond. Ik heb daar wel wat vertraging in gehad, letterlijk terwijl ik al aan het afstuderen was. Het voelde niet goed. Door hobby en werk (met daarbij een jaartje productie assistent/runner in Hilversum) ben ik steeds meer richting communicatie gegroeid.
Om een lang verhaal kort te maken: ineens viel het kwartje, heb ik binnen korte tijd mijn papiertje aan de VU gehaald en ben ik meteen doorgestroomd naar de deeltijd opleiding communicatie. Daar ben ik na vier jaar afgestudeerd, samen met Ingrid de Graaff en Esther Marechal op citybranding.
Als communicatieadviseur kan ik nu alweer jaren mijn ei kwijt. En toch… blijft wetenschap kriebelen. Niet zo gek eigenlijk als je zo terugkijkt waar ik me zoal mee heb bezig gehouden. Hieronder het laatste project, over het effect van aandachtsmanipulatie op het looppatroon en andersom.
Deze ruimte hierboven is het fysiolab van de Vrije Universiteit binnen het VUMC indertijd, waar het daadwerkelijke onderzoek plaatsvond. Met Optotrak, speciale camera’s, werd gemeten hoe een proefpersoon liep of stond op die grote lopende band.
Op het scherm een Stroop-taak waar men op moest focussen en waardoor de beschikbare aandacht te meten viel, op de oren piepjes om verstoringen aan te brengen in het looppatroon en dus ook het resultaat van de Stroop-test. Hieronder het onderzoeksverslag. Leuk om weer eens doorheen te bladeren na een kleine 10 jaar…
Mooi stuk, Noud! Ik snap dat wel. Ik zie zelf ook dit soort ontwikkelingen. Bij mij meer media achtergrond, gegroeid naar communicatie. Toch nog een zwak voor media.
Dank je Linda! Media: als in journalistiek?
1 jaar journalistiek, toen de opleiding International Media & Entertainment Management, wat wat meer technische vakken heeft (camera, editing, AV, photoshop, dreamweaver, etc) en de basis content (schrijven, presenteren) marketing – management – bedrijfskunde, etc, Van veel de basis dus 😉
En nu via Van der Hilst wat dieper de communicatie inhoudelijk in.