Uit het archief: Bavaria scoort

Bavaria of Heineken. Nouja, Grolsch doet ook mee in de strijd, maar sinds ze hebben lopen sleutelen aan de gouwe ouwe trouwe beugel staan ze toch een beetje op de achtergrond. Nu FC Twente kampioen is, hebben ze wel speciaal kampioensbier in de schappen gezet. Ondertussen zag echter heel voetbalminnend Nederland en de Ajacieden dat FC Twente direct na de kampioenswedstrijd het feest inluidde met… Bavaria.

Op Twitter massa’s berichten en het kon dan ook niet anders dat Bavaria aan de verwachting zou voldoen en er razendsnel een filmpje uit zou persen…


Best okee gedaan, zeker als je kijkt naar de originele beelden van het NOS journaal
. Die strijd van Bavaria en Heineken, althans zoals hij onder de mensen leeft – gooi ’t maar eens in de groep op een feestje, welk biermerk men het lekkerste vindt en welke niet te drinken – lijkt vooral goed opgepikt te worden door Bavaria. Zeker nu met het nieuwe logo: een kompas wat naar het Zuiden wijst. Ik vind ‘m ijzersterk. 

Nu met FC Twente dus met Heineken, maar daarvoor ook al met de vrienden van Amstel. Direct nadat Amstel stopte met de drie vrienden, proostte er eentje in een commercial met een Bavaria, met de slogan “Zo, nu eerst een Bavaria“. Die zit. 

Heineken lijkt daarentegen wat te zwabberen. Ze zetten wel mooie en leuke filmpjes neer, maar zeg nou zelf. Die Walking Fridge, niet te verwarren met de Walk-in Fridge, dat is eigenlijk meer een Bavaria reclame. Een beetje meer zelfspot, wat minder overdreven gedoe, gewoon, zo. En dat dus al jaren lang, dat zelfs een leuke reclame van de concurrent deze positie niet meer kan claimen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.