Wachten wordt beloond: Valuewait op bezoek

Afgelopen woensdag een bezoekje gehad van een dame van Valuewait. We hebben leuk gesproken over wat ze nu eigenlijk allemaal doen, over zakelijke mogelijkheden, over FourSquare, mobiele websites en de postzegelactie. En dat allemaal doordat ik achteraf gezien een beetje zat te zeuren hier op Tikfout…

In het kort: Begin december zat ik te wachten op wijnglazen. Ik had lang punten gespaard met online enquêtes, en die zouden gaan vervallen na drie jaar. Ik mopperde nog, want eigenlijk wilde ik sparen voor een luxe espressoapparaat. En toen de wijnglazen bezorgd werden, bleken het ook nog twee sets rode glazen te zijn in plaats van een rood en een wit. Balen! Blogje geschreven over dat sparen en even gemaild over het ruilen van de glazen.

Die blog had men bij Valuewait gezien (Google Alerts waarschijnlijk) en de koppeling met de mail was snel gelegd: meteen maar een afspraak gemaakt om de glazen af te geven en eens te praten over toepassingen.
Ik maakte in mijn blog de opmerking over dat er dus cadeau’s in de catalogus staan die ver buiten het bereik van de spaarders zijn. Dat kan dus, maar heeft wel een reden. Er lopen meerdere spaarprogramma’s, die putten uit dezelfde catalogus. En dat is handig natuurlijk. Alleen kun je bij het ene spaarprogramma meer en sneller sparen dan bij het ander. Tel daarbij op dat je natuurlijk afhankelijk bent van de organisaties die gebruik willen maken van de vragenlijsten en de data in je profiel. Hoe snel je punten groeien, dat kan dus flink schelen van persoon tot persoon.

Daarom zoeken ze naar een gulden middenweg. Natuurlijk moeten er wel een aantal grote cadeau’s zijn. Leuk om je doel hoog te stellen, als spaarder. Maar anderzijds ook weer niet te hoog, anders krijg je van die opmerkingen van zeurpieten zoals ik. Ken jezelf. Kuch.

En natuurlijk tof dat de glazen op deze manier bij mij terecht zijn gekomen. Niks geen volautomatische tweet-klantenservice-callscript-negeer-en-heers-formulier-CRM-Google-Alerts-auto-DM’s: reacties op het merk worden serieus genomen en bekeken. Ze zullen niet altijd een foutje in de levering persoonlijk komen afgeven, dat is niet meer dan logisch. Wel is duidelijk dat ze luisteren naar de markt. En het gaat er ook niet zozeer om dat je geen klachten krijgt of fouten maakt, maar hoe je ermee omgaat.

Zonder oprecht nazorg voor de klanten en het serieus nemen van de klachten, vragen en opmerkingen, was het contact met mij er nooit geweest. En da’s tof, eigenlijk zoals het hoort. Het bewijs dat oprechte interesse veel oplevert. Ook voor mij: Maakte het wachten op de glazen in een klap meer dan waardevol. Wie weet wat de toekomst brengt. Nu in elk geval alweer wat inspiratie door de visie van een ander op een stukje van de online wereld en ik hoop dat dat andersom ook geldt. En dat alles door een blogje en een foutje bij een bestelling.

Wat vond je van dit bericht?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.