Weet je nog die opleving van oude cabaretheld Youp van het Hek? Dat hij in zijn eentje de grote boze wereld van de klantenservice ging aanvallen? Nouja, hij was boos op T-Mobile omdat zijn zoon van kastje naar de muur werd gestuurd, dat er wel reactie kwam op zijn vragen op Twitter om zijn naam. En gebruikte datzelfde kanaal en zijn column om zijn ongenoegen te uiten. Dat doen die Belgen uit onderstaand filmpje dus beter!
Youp maakte zich overigens ook boos omdat hij een voorkeursbehandeling zou krijgen. Zijn zoon zou direct een nieuwe telefoon krijgen en blijkbaar ook een wintersport. Ik weet niet of Youp dit dan principieel ook geweigerd heeft.
Maar waar de vraagtekens vooral zitten: is dit wel de schuld van T-Mobile? Of elke andere organisatie in die of een vergelijkbare business? Want een betere klantenservice is al snel ook duurder. Meer bezetting, ook in het weekend en avond, meer vergoedingen, hogere kwaliteit, het kost al snel meer. En zijn wij als afnemer dat bereid te betalen? We kiezen massaal voor de goedkoopste aanbieder, waarbij misschien de dekking nog een klein beetje telt. Maar verder letten we nergens op.
Begrijp me goed, het is gewoon klote hoe je soms te woord wordt gestaan. Vriendelijk kost niets en er zijn ook veel verbeteringen mogelijk die géén geld kosten. En misschien alleen opleveren. Maar ook veel die dat wel doen. En hoeveel willen we daarvoor betalen?